2016. november 22., kedd

Mornington félsziget

Sűrű a program, vasárnap 5 óra alvás után reggel máris a buszon tálaltam magam útban a Mornington félszigetre.

Hiába írták ki két kávézó ajtajára is, hogy fél 8kor nyitnak, ez valahogy vasárnapra nem érvényes..
Szóval ott álltam, én és Kóma, és kávét vadásztunk. Nem volt egyszerű, de csak meglett,  a busz viszont majdnem továbbment nélkülem.  De mégse.
Az antrée-m a kávéval megadta a nap alaphangulatát, de tényleg jópofa kis csapat gyűlt össze erre a napra.

Amikor a túrára befizettem elolvastam ugyan a programot, de szerintem igazából nem fogtam fel teljesen, mi fog itt történni.  Félsziget, táj, borkóstolás, háztól házig fuvar, kajával mindennek 139 dolcsi. Jó lesz.
Voltam már jó pár ilyen túrán, sőt, ennél a cégnél ez volt a 3. kirándulásom, de amit itt kaptunk a pénzünkért, arra egyszerűen nem lehet negatívumot találni.
Másfél óra autózás után a félsziget egyik nyaralóvárosában találtuk magunkat, a fövenyen az ikonikus bath – box-okkal.  Korábban a gazdag hölgyek itt öltözhettek át.  Ma is gazdagéké ez a kiváltság, egy –egy ilyen faházért akár 200ezer dollárt is elkérnek.  Igen. 20 millió forintot…

Fotó kész, felkaptattunk a hegyre a félsziget belsejébe.  Állomások érkezési sorrendben:
1.     Kecskefarm, kecskesajt kóstolás.  Isteni
2.     Borkóstolás, a habzóbort nagyon tudják.
3.     Cider kóstolás. Alma. Jonatán, Golden, 125 éves családi üzem.  És olyan szárított gyümölcsöket is kóstoltunk, hogy a szárított epret konkrétan véletlenül letüdőztem.  Mj.  A szárított almát mi is szeletelhetnénk kb. 2-3 mm vastagra, sokkal jobban kijön az íze
Hol is tartottunk?
4.       Flinder település, csoki kóstolás.   Hjaaaj, ez a 3. csokiüzem, amit itt megnéztem, de ez Végre igazán üzem. Nagyon finom volt a csoki!
5.       Ugyanitt Gourmet ebéd.  általában az ilyen kisbuszos kirándulásokon gourmet ebéd okán kapsz egy szendvicset… de itt?  6 féle pite vagy ciabatta közül választhattál, és féle desszertből.
Epertelep\ eperkóstolás Szedd/magad akció lett volna a következő stop, de annyira sokan voltak az üzemnél, hogy a Guide-unk javasolta, hogy jöjjünk vissza később.
6.       Elvitt inkább egy pubba, ahova a fennsíkon végighúzódó golfpályán keresztül vezetett az út ( alattunk szörfösök, mellettünk siklóernyő starthely), gyönyörű szélfútta fák mellett.
Angol pub, élő zenével, rengeteg emberrel.  Telt ház kinn benn, sebaj, a családok leülnek a kertbe a fűre. Gyerekek mindenhol rohangálnak,  2-3 hetes csecsemők a kézben. A pultnál lehet rendelni,  ha nincs asztalod, nincs asztalszámod se, azaz de van: On The Grass. OTG. és oda kihozzák. Ez az easy going életmód amit nagyon el kéne otthon is sajátítanunk!  Életöröm, nyugalom, no stress, de nézd a dolgok jó oldalát
7.       Kávé után vissza a szamóca telepre. Itt szamócalikőr kóstoló,  az epret a bolt előtt kirakott ládából lehet kóstolni, szégyentelenül.  Egy láda 24 dollár, de az eprek akkorák, mint egy kisgyerek ökle. Az eper finom, de a málna nyomába se ér az otthoninak.  ( nem lehet minden tókeletes :)  ) Nem követtem el a hibát még egyszer,  itt már vettem magamnak a korábban említett szárított epret..
És még mindig nincs vége
8.       Green Olive: Olajfa és borászati üzem.  Újabb borkóstoló.  De azért adnak egy kis olivabogyó krémet, humuszt és sajtot is, nehogy már ne....   Én már majdnem lefordultam a székről…
A farm 10 éve nyitott, szinte önfenntartó,  kis halastó, birkák, kacsák, kutya, szőlő, olajfák, amit akarsz.
Indulunk haza.
9.       Meg egy kötelező fotó egy kilátó pontról, belátni az egész Port Phillip öblöt, aminek a másik csücskében ott van valahol Melbourne.  Ja igen, néhány felhőkarcoló enyhén feldereng a kánikula miatt remegő levegőben.  ( ahogy most írom ezt, az irodából, visszanézek, vica versa  látszik innen is a Big Hill)
10.   Tényleg Indulás haza

1 óra múlva valami miatt meg kell állni egy benzinkúton, a kisbuszban valami karbonos visszaforgató cucc nem működik megfelelően, és az újraindítás sem segít.
A guide-n semmi idegesség nem látszik (pedig nagyon fáradt lehet, szombaton is dolgozott),  szépen nyugodtan sajnálkozva közli, hogy vagy elvisz minket a tengerparti falu vasútállomására, és vonattal hazamegyünk, vagy várunk másfél órát, amíg vagy megszerelik a buszt, vagy hoznak egy újat.
Mielőtt kiszállnánk az állomáson, közfelkiáltásra megszavazunk még próbát a rendszer újraindítására. (Gyors Ima),  és mit ad a Jóisten, sikerült!
Helyrejött a dolog :)
A programnak viszont le kell futni,  20 percnyi kényszerpihenő a tengerparton.  Lábáztatás, strandolók nézegetése, pihenés.

Innen már tényleg haza. ( vagy ezt írtam már?)
6 óra helyett este 8-ra, a ház elé, de asszem megérte :

Nem csak a programok miatt, hanem a megismert emberek miatt is. Egy kedves 5 gyerekes idősödő házaspár Perthből, egy másik pár Új-Zélandról,  az eddig látott leglazább kínai –Sydney öregúr a maga türelmes feleségével, és a kínai zen mesternek kinéző barátjával, stb és a nagyon vicces Guide-dal.

Asszem ez  cég megérdemli a review-t  a Tripadvisoron.